مسجد جامع امام حسین(ع) شهر اندیشه

لیست موضوعی کتابخانه
پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶ ق.ظ

#روز_شمار_محرم

#روز_شمار_محرم

 

شب اول

منسوب به حضرت مسلم بن عقیل پسر عموی امام حسین (ع) است.

1-اولین روز از ماه حزن و اندوه آل محمد(ص) است که همه ی انبیا و ملائکه و شیعیان و دوستان اهل بیت محزون اند.

2-امام حسین (ع) در قصر بنی مقاتل نزول اجلال فرمودند و از عبیدالله بن حرّ جعفی دعوت به یاری نمودند ولی او اجابت نکرد و بعداً پشیمان شد.(وقایع الایام در احوال محرم الحرام،ص65).

3-مستجاب شدن دعای زکریای پیامبر:امام رضا (ع) در روز اول ماه محرم به ریّان بن شبیب فرمودند: به راستی که امروز است که حضرت زکریا در نزد پروردگارش دعا کردو عرضه داشت :پروردگارا از ساحت مقدست به من ذریّه ای پاک عنایت کن همانا تو شنونده ی هر دعایی، پس خدای سبحان دعای وی را اجابت کرد و به فرشته ای دستور داد که خبر استجابتش را به زکریا برساند ... سپس امام رضا (ع) در ادامه فرمودند: پس هر کس این روز را روزه بگیرد و سپس خدای خود را بخواند ، خدا نیز او را اجابت نماید همانطور که زکریا را اجابت نمود.(حوادث الایّام ،ص12).

4-قیام مردم مدینه بر علیه یزید(لعنة الله علیه):در این روز در سال 63 هجری به رهبری عبدالله بن حنظله ،گروهی به شام رفتند و پس از مراجعت به مدینه ، مردم را از دربار آلوده و فاسد یزید(لعنة الله علیه) آگاه ساختند و بدین ترتیب بر علیه او قیام نمودند. لشکر شام پس از اطلاع از این قیام به طرف مدینه حرکت کرد و واقعه ی حرّه پیش آمد.(الوقایع و الحوادث، ج2 ص49).

 

https://t.me/masjed_128

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۳۰
مسجد جامع امام حسین(ع)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی