مسجد جامع امام حسین(ع) شهر اندیشه

لیست موضوعی کتابخانه
چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۲۹ ب.ظ

گوگل هک شد + لیست کاربران ایرانی هک شده

افشای رمز 5 میلیون کاربر جی میل که نام کاربران ایرانی هم درآن دیده می شود، گاف عجیب گوگل است که کاربران میلیونی اش را حسابی نگران کرده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ پس از انتشار عکس بازیگران معروف از icloud کاربران به امنیت سرویس‌های گوگل دل خوش کرده بودند ، که این دلگرمی هم دیری نپایید  و با خبر شدیم که رمز جی میل 5 میلیون کاربر چند ساعتی است که در فضای مجازی مورد دزدی هکر های آنلاین قرار گرفته است.


هکرهای روسی؛ لیستی بلند بالا شامل 5 میلیون آدرس جی میل به همراه رمز ورود به آنها را منتشر کرده اند.

این لیست شامل رمزهایی است که در ورود به اکانت‌ها موفقیت آمیز بوده است . به گفته ی هکرها، آنان به دنبال دستیابی به رمزهای بیشتری برای ورود هستند .

گوگل در جواب به کاربران گفته است: امنیت کاربران برای ما در اولویت است و با هرگونه نفوذ مقابله خواهیم کرد. این کمپانی هم چنین درباره لیست پسوورد های منتشره گفته است که این لیست قدیمی بوده ولی کاربران برای اطمینان بهتر است رمز خود را تغییر دهند!!!

در میان لیست منتشر شده؛ آدرس جی میل کاربران ایرانی نیز به چشم خورده است. 

لازم است بدانید باتوجه به محبوبیت اندروید در ایران و اینکه اکثر کابران جی میل خود را در حین کار باز نگه می دارند ، خطر سرقت اطلاعات کاربران ایرانی بسیار بسیار بالا رفته و به همین دلیل هرچه زودتر کاربران باید اقدام به تغییر رمز جیمیل خود کنند . این هشدار درباره کسانی که مدتهاست رمز خود را تغییر نداده اند بسیار جدی تر است .


گفته شده است وب سایت isleaked.com به منظور تایید یا عدم تایید هک شدن جیمیل شما کاربری دارد.

گزارش از:  اسدالله سعادت مقدسی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی